HÍRLEVÉL FELÍRATKOZÁS:

Bagóért is adnak Túró Rudit Dátum: 2015.05.22.

Több boltlánc akciózik a legnépszerűbb Túró Rudival ezen a héten. Az Aldi és a Spar a ritkáságnak számító 2 ezer forint alatti kilós áron adja, máshol, így az Auchanban és a CBA-ban viszont 10-20 százalékkal magasabb az akciós ár.  

A magyarországi Túró Rudi-piac főszereplői a legerősebb magyar márkák közé sorolt Pöttyös termékei. Van belőlük 30 és 51 grammos, illetve többféle csomag (hatos, nyolcas, tizes stb.), ám ezek mindig jelentős árkülönbséggel kaphatóak, még akciósan is.

rudi2

A különböző kiszerelések miatt érdemesebb a kilós árat nézni, az alapján pontosan látható, hol olcsóbb vagy drágább a termék. A Mindenár.hu statisztikái szerint a kilós ár jellemzően bőven 2 ezer forint felett volt az elmúlt hónapokban (egész pontosan 2,3-2,8 ezer forint között). Persze akadnak hetek, amikor 2 ezer forint környékére, vagy az alá süllyed a kilós ár. Ez a hét pont ilyen, ráadásul mindjárt két boltlánc is akciós kínálaba tette az 51 grammos Rudit.

Az Aldiban jövő szerdáig 99 forintba kerül a termék. A Sparban még olcsóbban lehet hozzájutni, ha a vásárló legalább három szeletet vesz. Ebben az esetben 92 forintba kerül egy darab. Ha azonban kevesebbet, akkor már 139 forint lesz darabja. Az Aldiban a kilós ár 1941 forint a kilós ár, a Sparban három darab Rudinál 1804 forintra jön ki kilója, 1 vagy 2 darabnál azonban 2,7 ezer forint lesz az egységár, ami magasnak számít.  Az CBA és az Acuhan heti akciós kínálatában is megtalálható az szóban forgó Rudi, előbbi boltlánc 119 forintot, utóbbi pedig 129 forintot kér érte, ami 2,3-2,5 ezer forintos kilós árat jelent. A Lidlben a 30 grammos Pöttyös Rudi kapjató 69 forintért, azaz 2,3 ezer forintos kilós áron. Érdemes még megemlíteni a Pöttyös konkurensét: a 23 grammos Oké Túró Rudi a CBA-ban 39 forint, ami közel 1,7 ezer forintos kilós árnak felel meg. 

Rudi-sztori röviden

Ha már a Rudinál tartunk, érdemes megjegyezni, hogy a Rudi karrierje több mint 60 évvel ezelőtt indult: a magyar szakemberek ugyanis abban évben Szovjetunióban mentek egy tanulmányútra az ottani tejipari termékek megismerése érdekében. A nagyüzemi gyártás azonban csak jóval később, 1968-ban kezdődött az Erzsébetvárosi Tejüzemben.

A termék névadója Klein Sándor pszichológus, aki még tavalyelőtt nyilatkozott a Hir24.hu-nak a Túró Rudi-botrányról. Klein Sándor a hatvanas évek második felében a Budapesti Műszaki Egyetemen tanított. "Már annak idején sem elsősorban az egyetemi fizetésünkből éltünk, ha pénzt akartunk keresni, vállalati megrendeléseket is igyekeztünk teljesíteni” - mondta akkor Klein. Az akkori főnöke, Vaszkó Mihály, aki a munkapszichológia egyik fontos személyisége volt, előadásokat tartott vállalatvezetőknek. Ezeken az előadásokon mindig hangsúlyozta, hogy a pszichológia mennyire fontos a reklámban, illetve hogy a reklám lényeges dolog, amely növelheti az eladásokat. Az egyik előadása után a Budapesti Tejipari Vállalat akkori „feje” a szaván akarta fogni Vaszkót: azt mondta, most hoztunk be a Szovjetunióból egy érdekes terméket, egy csokoládéval bevont túrórudat, tervezze meg reklámpszichológiai alapon a bevezetését. Vaszkó továbbadta a feladatot tanársegédjének, Klein Sándornak.

Klein akkoriban az Iparművészeti Főiskolán is tanított vizuális pszichológiát, két ottani hallgatóját kérte fel a csomagolás tervezésére. Ők találták ki, ők tervezték meg az új termék teljes megjelenését: a csomagolást, a doboztervet és a plakátokat, újsághirdetéseket is. Az ő ötletük volt az egész pöttyös koncepció. Klein pedig kitalálta a nevet: Túró Rudi. A név népszerűvé tette a terméket, de megakadályozta Klein további reklámpszichológiai karrierjét. Óriási botrány kerekedett ugyanis az elnevezésből. Már csomagolták az első láda Túró Rudit, a hirdetések egy része már nyomdában volt, amikor telefont kapott a Tejipari Vállalat igazgatójától, hogy nagy baj van. A Lapkiadó Vállalat reklám osztályának vezetője egy levélben egyszerűen letiltotta a reklámokat a következő indoklással: „Fenti erkölcstelen elnevezésű termék reklámozását a kiadásunkban megjelenő lapokban nem engedélyezem." Végül néhány helyen megjelenhettek a hirdetések, de Klein reklámpszichológiai karrierjének véget vetett ez a kis levél. Klein tízezer forintot kapott a vállalattól munkájáért.

Ha a boltláncok legfontosabb heti akciós termékeinek árára kíváncsi, nézze meg a Mindenár.hu főoldalát. A felső sorban az áruházak logójára kattintva jönnek elő az adott áruház akciós termékei, amelyek között - a bal oszlopban található felsorolás alapján - kategóriánként is lehet keresgélni. 

Ha pedig tetszett a poszt, akkor kövessen minket a Facebookon is.

 

További Mindenár.hu-cikkek az elmúlt napokból:

Bagóért adják a Túró Rudit - már ahol

Megható: nyolcéves kislány kért munkát az Alditól

Elképesztő küllönbségek az európai tojásárakban

Tojás a konyhában? Ezt kell tenned! - Mindenár.hu-iránytű

Hol lesznek az új magyar boltlánc egységei?

Nyers tejet inna? Tartsa be ezeket a szabályokat!

Kell-e félni a bolti sótól?

 

Főoldal
Heti elemzés
Együttműködő partnereink: cafeblog eletforma.hu wessling
Hogyan működik az oldal? Heti elemzés Kapcsolat Mindenár blog Hírlevél-feliratkozás