HÍRLEVÉL FELÍRATKOZÁS:

Árháborút indított az Aldi és a Lidl - a Tesco is beszállt a versenybe Dátum: 2015.07.03.

Az olcsó termékeikkel a brit piacon is egyre népszerűbb és egyre nagyobb piaci részesedéssel rendelkező Aldi és a Lidl miatt árcsökkentésbe kezdett a Tesco és Sainsbury is, ez pedig az egész brit élelmiszerpiacra hatással van. Az élelmiszerek ára az idén 1,7 százalékkal csökkent éves összevetésben, az eladott termékek száma alig emelkedett. Az Aldi árbevétele 15,4 százalékkal nőtt az elmúlt 3 hónapban, addig a Tesco árbevétele 1,3 százalékkal csökkent.

Kemény csaták zajlanak a brit boltláncok között, az Aldi és a Lidl diszkontáruházak népszerűsége ugyanis az egész piacra hatással van. A mértékadó Guardian brit lap arról ír, hogy a Tesco és a Sainsbury szupermarketek már beszálltak az árversenybe, ami nehéz helyzetbe hozta a világ egyik legnagyobb áruházláncának számító amerikai Wal-Mart kezében lévő Asda boltláncot, mivel a brit piac nem elég nagy ahhoz, hogy a Tesco és az Asda is egyaránt jól teljesítsen.

tesco

 Az Aldi árbevétele 15,4 százalékkal nőtt a június 21-ét megelőző 3 hónapban, piaci részesedése pedig 5,5 százalékra emelkedett, míg a Lidl árbevétele ezzel párhuzamosan 9,1 százalékkal nőtt, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt a brit piacon. Ezzel szemben a Tesco és a Sainsbury árbevétele ebben az időszakban egyaránt 1,3 csökkent. Az olcsó termékeiről elhíresült, Asda árbevétele a június 21-ét megelőző három hónapban 3,5 százalékkal csökkent, ezzel pedig az ágazat legrosszabban teljesítő szereplője lett a Kantar Worldpanel piackutató cég adatai szerint. A lánc piaci részesedése szintén csökkent, a három hónappal ezelőtti 17,1 százalékról, 16,5 százalékra, ezzel pedig a holtversenybe került a piaci részesedést tekintve jelenleg szintén hanyatló brit Sainsburyvel.

 Míg a tavalyi év elején pont az árak csökkentése segített az Asdának lenyomni a vetélytársakat, a Tesco és a Sainsbury új menedzsmentje döntésének értelmében a két szupermarket szintén csökkentette például a mindennapi termékek árait, hogy visszacsábítsa a Lidlhez és Aldihoz átpártolt vevőket. Az élelmiszerárak 1,7 százalékkal csökkentek az Egyesült Királyságban, és az eladott termékek száma alig emelkedett, így a piacon összességében november óta először tapasztalható hanyatlás. Az árcsökkenés általános mértéke az előző havi 1,9 százalékról lassult le, és a Kantar Worldpanel szakértőinek várakozása szerint árak várhatóan elindulnak felfelé az év vége felé.

 

Ha a boltláncok legfontosabb heti akciós termékeinek árára kíváncsi, nézze meg a Mindenár.hu főoldalát . A felső sorban az áruházak logójára kattintva jönnek elő az adott áruház akciós termékei, amelyek között - a bal oszlopban található felsorolás alapján - kategóriánként is lehet keresgélni. 

Ha tetszett a cikk, akkor kövessen minket a Facebookon is!

 

Főoldal
Heti elemzés
Együttműködő partnereink: cafeblog eletforma.hu wessling
Hogyan működik az oldal? Heti elemzés Kapcsolat Mindenár blog Hírlevél-feliratkozás