HÍRLEVÉL FELÍRATKOZÁS:

Melyik a legjobb mosogatószer? - Az Aldi terméke és a Jar végzett az élen Dátum: 2015.10.13.

Mosogatószereket tesztelt a közelmúltban fogyasztóvédelmi hatóság. A hagyományos termékeknél két kiváló eredmény született, de voltak nagyon gyenge produkciók is, az árakban pedig elképesztőek a különbségek. A környezetbarát termékeknél nem született kiváló eredmény, de hárman jó minősítést kaptak.

A mosószerek hatósági tesztjének bemutatása után jöjjenek a mosógatószerek. Hatékonyságában elképesztő különbségek voltak: 4 termékkel csak 4-5 darab tányért lehetett tisztára mosni, a legjobban szereplő mosogatószerekkel pedig 54 tányért is meg lehetett tisztítani. A mért tányérszámból, és a mosogatószerek egységárából a tesztelők kiszámolták, hogy 100 tányért környezetbarát mosogatószerekkel 11-232 forintért, a hagyományos mosogatószerekkel pedig 5-38 forintért lehet elmosogatni. A "Lina Bio" mosogatószerrel 100 tányér elmosása 232 forintba kerül, ezzel a legdrágább, és a teszten nagyon gyenge minősítést kapott. 

cook-140234 1280

A hagyományos mosószerek versenyét a Jar és a Alio (Aldi saját márka) nyerte, mindkét termék kiváló minősítést kapott, előbbi 28 ponttal, utóbbi 26 ponttal zárta a tesztet. A költségek terén azonban jelentős a különbség a két termék között: 100 tányért az Alióval 5 forintból lehet elmosni, a Jarral viszont 8 forintból. Persze 3 forint nem sok, de százalékban mérve (60%) már tetemes a különbség.

Ha a boltláncok legfontosabb heti akciós termékeinek árára kíváncsi, nézze meg a Mindenár.hu főoldalát. A felső sorban az áruházak logójára kattintva jönnek elő az adott áruház akciós termékei, amelyek között - a bal oszlopban található felsorolás alapján - kategóriánként is lehet keresgélni.

A versenyt 25-25 pontos eredménnyel fejezte be a Domol (Rossmann saját márka) és a Denk Mit (Drogerie Markt saját márka), ami jó minősítést jelentett. A szóban forgó két termékkel 7-7 forintból lehet 100 tányért elmosni. Közepes eredményt ért el a teszten a saját márkások közül a Tesco és a Müller drogérialánc Blink nevű mosogatószere mellett két márkás termék, mégpedig a Pur és a Cif. Az árban itt is jelentősek a különbségek: a Ciffel 16 forintba, a Purral 14 forintba, a Tesco termékével pedig 13 forintba kerül 100 tányér elmosása, míg a Blinkkel csak 8 forint a költség. Gyenge minősítést kapott a CBA saját márkás mosogatószere, amellyel 22 forintra jön ki 100 tányér elmosogatása. Nagyon gyenge eredménnyel (9, illetve 10 pont) zárta a verseny a Hyper Lime és a Blick  nevű mosogatószer.

Mi a helyzet a zöld mosogatószerekkel?

A környezetbarát mosogatószerek közül egyik sem kapott kiváló minősítést. A következő három termék zárt jó eredménnyel: a Splendis (Spar saját márka), a Winny Öko kézi mosogatószer, az Oxigén Földbarát kézi és gépi mosogatószer-koncentrátum. Ezekkel 11-19 forintra jön ki 100 tányér elmosása. A hatósági teszt részletes eredményéről, a termékek hatékonyságáról itt olvashat részletesen, és a linken megtalálja a termékek fotóit is.

A Mindenár.hu szerint úgy, ahogy a mosószerek tesztjénél a mosogatószerek vizsgálatánál, most is fontos megjegyezni, hogy a versenyzők között nem szerepelt több áruházlánc saját márkás terméke, például a Penny Marketé (Trendy), a Lidl mosogatószere, a W5 néven forgalmazott termék, ahogy az Auchan saját mosogatószere sem kapott helyet a tesztben.

Ha tetszett a cikk, akkor kövessen minket a Facebookon is!

Főoldal
Heti elemzés
Együttműködő partnereink: cafeblog eletforma.hu wessling
Hogyan működik az oldal? Heti elemzés Kapcsolat Mindenár blog Hírlevél-feliratkozás