HÍRLEVÉL FELÍRATKOZÁS:

A Lidl célja: több mint 30 000 000 000 000 forintos bevétel Dátum: 2015.10.22.

 

Hirdetés

A Lidl-üzleteket működtető német Schwarz-csoport célja, hogy a következő öt évben elérje a 100 milliárd eurós bevételt. Ez mai árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forint. 

Komoly fejlődést tervez a következő időszakban a Lidl-hálózat és a Kaufland-boltok tulajdonosa, a német Schwarz-csoport - nyilatkozta Klaus Gehrig, a társaság elnöke a holland MT gazdasági lapnak az IDG Retail Analyis kiskereskedelmi szakportál szerint.

Gehrig azt mondta: a cél, hogy a következő öt évben elérjék az évi 100 milliárd eurós árbevételt. Ez jelentős növekedést jelentene, tavaly ugyanis közel 80 milliárd eurós bevételt ért el a vállalat, ami egyébként 7 százalékos többletnek felelt meg éves szinten. A célul kitűzött 100 milliárd euró óriási összeg: mostani árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forintot jelent, és lényegében megegyezik a tavalyi magyar GDP-vel.

Online bolt Németországban

Az elnök szerint a Lidl üzleti koncepciójának nincsenek határai, és a célul kitűzött bevétel elérése érdekében több országban, köztük Franciaországban és az Egyesült Államokban terjeszkednek a jövőben. Gehrig szerint az amerikai piacon 2018-ban jelenhet meg a társaság, és jelezte, hogy a piacra lépés drága és az amerikai lakosság igényeinek megfelelő termékpalettával kell elindulni. 

lidl

A vállalat Németországban elindította az online szolgáltatását. A Lidl Németországban elérhető online boltjában egyelőre korlátozott a termékkör, teákat, borokat, kávéféleségeket, olajat, állateledelt lehet vásárolni, a kiszállítás 4,95 euróért végzi a DHL gyorsposta-szolgáltató.

Sikerpékségek

Gehrig beszélt arról is, hogy az eddigi növekedésben fontos szerepet játszott a bővülő termékpaletta, a friss áruk népszerűsége, valamint hozzájárult a növekedéshez a boltokon belül kialakított pékségek sikere is.

A bolton belüli pékségeket többek között Magyarországon tesztelte a Lidl. Kezdetben csak előre csomagolt péksüteményeket árultak a magyarországi üzletekben, ám az elmúlt években már az üzletek többségében a saját sütödében készült pékárukat kínálta a boltlánc. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke még 2012 végén erről azt nyilatkozta, rendkívül nagy projekt volt a pékségek kialakítása, kilenc hónap alatt 147 egységben hoztak létre pékrészleget a bolton belül. Tavaly nyáron a Lidl bejelentette, hogy a bolti pékségek sikere miatt nagy-britanniai üzletek is kapnak saját pékrészleget, erre pedig komoly összeget, 220 millió fontot költ a társaság. A bolton belüli pékségek létjogosultságát jelzi az is, hogy több nagy lánc, köztük a Lidl egyik legnagyobb riválisa, az Aldi is saját sütödéket tett a boltjaiba. Az Aldi mellett a Tescónak, a CBA-nak, a Sparnak, a Pennynek, az Auchannak is sok boltjában működik saját pékség.

Főoldal
Heti elemzés
Együttműködő partnereink: cafeblog eletforma.hu wessling
Hogyan működik az oldal? Heti elemzés Kapcsolat Mindenár blog Hírlevél-feliratkozás